dimecres, d’abril 04, 2012

Propostes de setmana santa - Slow Motion


Igual que vaig fer per Nadal, "Tanco" per vacances. Les cometes són d'explicació senzilla: la meva periodicitat i constància ja brillen per absents, i per tant que ara pari una setmana o dues ja cau dintre la normalitat. Però aquesta setmana "tanco" amb consciència de fer-ho, és un "tancar" simbòlic que també em reclou una mica més en mi mateix durant uns dies.

Us deixo amb alguns videos, que últimament m'arriben o em trobo i se'm fan curiosos. L'esforç, la bellesa de l'esforç i la dedicació a la dansa - clàssica en aquest cas - com a mode de vida rep sentits homenatges a la xarxa. L'Slow Motion com a recurs audiovisual ajuda a fer encara més sorprenent el domini tècnic dels ballarins professionals, i els mostren com a éssers gairebé d'un altre món...
Són vídeos promocionals de companyies, anuncis, treballs de curs de persones que estudien cinema, o curtmetratges comme il faut... i en la seva diversitat naturalment tracten el tema, la dansa, el cos, la tècnica amb més o menys gravetat, més o menys conceptualitat, més o menys fons poètic.... però són en tot cas, tots, molt bonics de veure.

L'anàlisi més enllà d'aquest bonic mirar - que ja és molt, i és molt del que es tracta en dansa - el deixo per més endavant. Que vagi de gust, i bones vacances!

Lost in motion. (Trobat a través de La Caldera i d'Enric Castan).



Aquest m'encanta: el vídeo promocional de la temporada present del Ballet Nacional de Flandes. Preciós a nivell de muntatge.




"Le vent" - Ballet Super Slow Motion (merci Irena Visa!)


Anunci de Levi's Corea (merci David Pueyo per passar-me'l!)

"Adagio Hammerklavier" - de Hans van Manen. Digueu-me pesat, però ell ja va treballar la bellesa del Slow Motion - sense trampa de muntatge audiovisual, "ojo"! en el seu brillant estudi sobre la figura de l'Adagi musical en aquesta peça mítica dels setanta.


I finalment "Body of a dancer": Preciós curt de Daniel Gallenkamp sobre el cos de Tim Persent, ballarí del NDT que va presentar un solo espectacular de síntesí de 25 anys de carrera a l'últim Holland Dance Festival el passat mes de febrer. (vídeo conegut a través de Moreno Bernardi)



i més que n'hi han i segur que em deixo.... de moment però, repeteixo: Bones Vacances!